Travelling to Samos - Reisverslag uit Sámos, Griekenland van Loutje Gastel - WaarBenJij.nu Travelling to Samos - Reisverslag uit Sámos, Griekenland van Loutje Gastel - WaarBenJij.nu

Travelling to Samos

Door: Loutje

Blijf op de hoogte en volg Loutje

26 April 2017 | Griekenland, Sámos

Hallo allemaal,

Hier is mijn eerst reisverslagje dan. Ik zal wat gaan vertellen over de reis naar Samos en hoe het mij beviel.

22 april, dit was de dag dat ik eindelijk zou gaan vertrekken naar de stage waar wij al een tijd naar uitkeken. De dag ervoor ben ik gaan inpakken maar dit was toch nog een hele opdracht, gelukkig kreeg ik hulp van een lief vriendinnetje. Nadat ik alles had ingepakt heb ik nog afscheid genomen van familie en vrienden en ben daarna maar vroeg gaan slapen.

De volgende ochtend was het dan zo ver, we gingen eindelijk naar Griekenland. In mijn achterhoofd wist ik wel dat het een lange reis zou worden waar van alles zou kunnen gaan gebeuren maar optimisme is belangrijk!

Samen met de ouders van Daphne en mijn ouders zijn we naar Düsseldorf gereden. Vanuit hier vertrokken we naar Thessaloniki. Na het afscheid van onze ouders zijn we samen naar binnen gegaan, hier ging het avontuur dus echt beginnen. Alle koffers ingecheckt en na een uurtje zaten we al in het vliegtuig.

Na een vlucht van ongeveer 3 uur kwamen we aan in Thessaloniki waar we moesten overnachten. Op mijn beste Engels ben ik gaan vragen hoe wij naar het hotel konden gaan, met de bus dus.. dit was nog een hele opgave maar is uiteindelijk allemaal (vlekkeloos?) gelukt.

Om 5 uur stond de wekker, op naar het vliegveld en verder naar Athene. Nog half slapend zijn wij in het vliegtuig gestapt. De vlucht naar Samos (onze eindbestemming) ging pas in de middag dus hebben we ons nog vermaakt met puzzels, boekjes, filmpjes en nog wat gedut.

In de middag was het dan eindelijk zover, onze vlucht vertrok eindelijk naar het eiland Samos. Het vliegtuig waarin we zaten was denk ik de kleinste waar ik ooit in heb gezeten dus lekker knus was het wel.

Eenmaal aangekomen op Samos hebben we onze koffers gepakt en een taxi genomen naar de base van Archipelagos. Wat mij meteen opviel was het prachtige uitzicht over de zee, het lijkt wel een schilderij! Na het uitstallen van onze spullen in de kamer en het voorstellen zijn we meteen op pad gegaan. We gingen met een groepje vogels spotten, een lange wandeling maar deze was het zeker waard. Er zijn hier veel verschillende vogelsoorten maar mijn favoriet is zeker de flamingo, zo mooi om deze in het wild te zien leven.

Hier dus mijn eerste verslagje over mijn reis naar het buitenland. Binnenkort zal ik weer een nieuwe schrijven.

Groetjes uit Griekenland,
Loutje

  • 26 April 2017 - 17:12

    Leo:

    Toppie Lout !

  • 27 April 2017 - 22:54

    Anite :

    Wat goed dat je de enorme lange reis hebt overleefd . Zo te zien aan de foto's wordt dit een prachtig en mooi avontuur . Leuk om zo iets van je te horen . Dikke kus , tantanite

  • 28 April 2017 - 22:13

    Toon Keijzer:

    Hoi Lout,

    Wat een avontuur
    Wij zijn benieuwd naar je verhalen
    Vind je het eten lekker en heb je tijd om te relaxen

    Toon en Desiree

  • 03 Mei 2017 - 08:38

    Grace:

    Alleen al zo'n reis naar je bestemming is avontuurlijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loutje

Actief sinds 18 April 2017
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 5657

Voorgaande reizen:

18 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

23 April 2017 - 01 Juli 2017

Wie, Wat, Waar?

Landen bezocht: